Program "Dobry Start" na nowych zasadach

Kategoria:

Logotyp Dobry Start JPG 1

Ośrodek Pomocy Społecznej w Jabłonce informuje mieszkańców Gminy Jabłonka, że od 1 lipca 2021 r. wnioski o świadczenie „Dobry start” będzie przyjmował i rozpatrywał Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Dlatego wszelkie pytania dotyczące zasad przyznawania świadczenia oraz składania wniosków należy kierować do ZUS.

Wnioski będzie można składać wyłącznie w formie elektronicznej, przy wykorzystaniu następujących kanałów:

  • Na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS
  • na portalu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • przez bankowość elektroniczną banków, które udostępnią taką możliwość (forma papierowa zostanie zlikwidowana),

Wypłata świadczenia nastąpi wyłącznie w formie bezgotówkowej na wskazany przez wnioskodawcę numer rachunku bankowego. Nie będzie możliwości otrzymania świadczenia w formie gotówkowej i przekazem pocztowym.

Nowotarski Oddział ZUS przy ul. Królowej Jadwigi 10 czynny jest codziennie w dni robocze w godzinach od 8.00 do 15.00, a w poniedziałki do 18.00.

Ważne!

W dniu 14.07.2021 r. od godz. 9.00 do godz. 13.00 w siedzibie Orawskiego Centrum Kultury w Jabłonce (wejście główne) wyznaczone zostanie stanowisko dla wnioskodawców z możliwością elektronicznego złożenia wniosku. Ponadto pracownicy ZUS będą pomagać wnioskodawcom przy składaniu wniosku, a także w zakładaniu konta na Platformie Usług Elektronicznych (PUE ZUS).

Aktualnych informacji na temat świadczenia „Dobry start” należy szukać na stronach:

https://www.gov.pl/web/rodzina/program-dobry-start-na-nowych-zasadach

https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/zus-bedzie-wyplacal-swiadczenia-dobry-start/2885949