Ośrodek Pomocy Społecznej w Jabłonce informuje mieszkańców Gminy Jabłonka, że od 1 lipca 2021 r. wnioski o świadczenie „Dobry start” będzie przyjmował i rozpatrywał Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Dlatego wszelkie pytania dotyczące zasad przyznawania świadczenia oraz składania wniosków należy kierować do ZUS.
Wnioski będzie można składać wyłącznie w formie elektronicznej, przy wykorzystaniu następujących kanałów:
- Na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS
- na portalu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- przez bankowość elektroniczną banków, które udostępnią taką możliwość (forma papierowa zostanie zlikwidowana),
Wypłata świadczenia nastąpi wyłącznie w formie bezgotówkowej na wskazany przez wnioskodawcę numer rachunku bankowego. Nie będzie możliwości otrzymania świadczenia w formie gotówkowej i przekazem pocztowym.
Nowotarski Oddział ZUS przy ul. Królowej Jadwigi 10 czynny jest codziennie w dni robocze w godzinach od 8.00 do 15.00, a w poniedziałki do 18.00.
Ważne!
W dniu 14.07.2021 r. od godz. 9.00 do godz. 13.00 w siedzibie Orawskiego Centrum Kultury w Jabłonce (wejście główne) wyznaczone zostanie stanowisko dla wnioskodawców z możliwością elektronicznego złożenia wniosku. Ponadto pracownicy ZUS będą pomagać wnioskodawcom przy składaniu wniosku, a także w zakładaniu konta na Platformie Usług Elektronicznych (PUE ZUS).
Aktualnych informacji na temat świadczenia „Dobry start” należy szukać na stronach:
https://www.gov.pl/web/rodzina/program-dobry-start-na-nowych-zasadach